Interviu cu un fotomodel. După o carieră prosperă în România, Cristina Novac a ajuns în Italia și India!

Interviu cu un fotomodel. După o carieră prosperă în România, Cristina Novac a ajuns în Italia și India! Zece întrebări la care ai vrut mereu să-ți răspundă un fotomodel!

 14212054_943293799132564_5781165087521734695_n

O bună prietenă, Cristina Novac, prin trăsăturile faciale fine și un fizic de invidiat, face furori în România, Italia și, mai nou, a „cucerit” India!

Așadar, am decis să stau de vorbă cu ea, un fotomodel internațional, care a apărut în zeci de afișe și reviste. Cristina are înălțimea de 1,74, măsuri de invidiat 79-58-87, iar ochii ei de un albastru intens te hipnotizează de la prima privire!

  1. Care este povestea ta? Cum ai devenit fotomodel?

Well, dupa cum știi, background-ul meu este la limita opusă, având studii în domeniul farmaceutic cât și în cel al securității internaționale. Dificultatea de a găsi un job(+bine platit!!) în domeniul absolvit, ne îndeamnă uneori să privim lucrurile dintr-o perspectiva diferită și de multe ori din perspectiva banului. Am putea spune că alegerea job-ului a devenit asemena unei licitații în zilele noastre, alegem locul unde suntem plătiți mai bine, unde simțim că munca noastră este valorificată, nevoia de apartenență își spune cuvântul uneori.

Cochetam cu domeniul fashion de ceva timp, însă abia la finele ultimului an de facultate am ales să transform hobby-ul meu în ceva mai mult. And so I did.

August 2014, m-am mutat în București, iar în octombrie am început să lucrez part time ca și model, în timp ce studiam la Universitatea Națională de Apărare „Carol I”.

  1. Cum reușești să intri în starea de spirit ca să „îmblânzești” aparatul foto? Te comporți natural, sau, mai degrabă, te mulezi după anumite standarde, impuse de fotograf?

Mă mulez în funcție de rezultatul dorit, în funcție de tema abordată, dar încerc pe cât posibil să fiu eu. În acest domeniu, vei întâlni foarte rar, oameni care să fie 100% ei înșiși(!!). De multe ori trebuie să îți impui să fii tu, deși e greu, dar înveți să o faci pentru că fie că îți  dorești sau nu, poți ajunge să te simți folosit, ca un bun ce poate fi înlocuit de cele mai multe ori. Ce este trist este că uneori se întamplă asta. Cred că este foarte important să ai o coloană vertebrală, să știi cand să spui „Nu” și să nu îți fie frică sa o faci. Ah, da! Nu uita cine ești, embrace your weirdness!

  1. Ce tip de shooting îți place cel mai mult?

Nu există un tip anume, îmi place ce fac. Dar cel și cel mai mult prefer editorialele, cover magazines, sunt ceea ce contează.

  1. Cât de mult contează atitudinea fotografului cu care lucrezi?

Foarte mult și deloc. Daca ai un job tip webshoot – promovezi magazine online, atunci e ceva standard și nu necesită neapărat elemente de fashion. Dacă ai un job tip editorial/catalog, în cazul ăsta contează foarte mult cum lucrați împreună, care e percepția lui asupra ta, ideile conexe, etc.

  1. Îmbini modeling-ul cu alte activități? Dacă nu, ce ți-ai dori să faci în afară de modeling?

Evident, m-aș plictisi să fac doar 1 singur lucru. Recent am absolvit ultimul an de master si mă pregătesc pentru un nou contract, o nouă plecare. Mă simt puțin indecisă în ceea ce privește anul 2017, deoarece încerc să pun în balanță câteva idei care le am de ceva timp, prefer să ramână o surpriză un timp, dar îți pot spune că are legatură cu domeniul fashion.

  1. Ești foarte apreciată în mediul online/social media. Cum reușești să rămâi cu picioarele pe pământ, fără să privești lumea cu superioritate?

Nu mă consider superioară, am muncit pentru a ajunge persoana care sunt astăzi și o fac în mod continuu. Rezultatele încep să se vadă, asta e tot ce contează, dar nu este un motiv întemeiat pentru ca eu să îi tratez pe ceilalți cu superioritate.

  1. Ce te-a impresionat cel mai mult în urma shooting-ului în exotica Indie? Ce amintire consideri că e cea mai memorabilă?

Te referi la contractul meu. India în sine este memorabilă, de la tradițiile și obiceiurile indienilor până la multitudinea religiilor și a modului de viață. Domeniul de business în fashion, nu face excepție. Din păcate nu pot să îți dau un exemplu concret pentru că fiecare zi trăita acolo îmi pregătea o surpriză. Diferențele culturale sunt foarte mari. Recomand tuturor dacă au posibilitatea, măcar o dată în viață să viziteze India..pentru o perioadă mai lungă de 1-2 saptămâni. Eu personal am stat 3 luni și sper să merg din nou în acest an.

  1. Dar în Italia?

Milano. Fashion-ul la el acasă. În Milano, te indrăgostești de bunul gust, de artă, de modul în care este percepută arta…De viața de noapte?! Haha. Daca ești model și lucrezi în Milano, well, it’s awesome! Există mult prea mulți  promoteri, mult prea multe party-uri, ah! and the free food, free drinks,free rides și VIP events, la care vei întâlni lume „bună” precum designeri, fotografi, modele, etc. Lume pe care e bine să o știi dacă vrei să ajungi sus. Totul ține de modul în care relaționezi cu ceilalți, până la cel mai mic detaliu.

  1. Cea mai mare realizare?

Nu există doar una, sunt mândră de tot ce fac și în tot ce îmi pun energia.

  1. În afară de modeling, ce te mai pasionează?

Stylingul, the weirdness and the good taste.

Mă pasionează și celălalt domeniu în care îți pot spune că nu activez momentan, dar mă pregătesc și pentru asta. Specializarea mea se află în domeniul securității mai precis în cel al luptei contra terorismului de tip biologic si al armelor biologice. Însă, este foarte dificil, să lucrezi într-un domeniu aproape inexistent, mai bine zis, subdezvoltat la momentul actual în România.

One thought on “Interviu cu un fotomodel. După o carieră prosperă în România, Cristina Novac a ajuns în Italia și India!”

Leave a Reply

