Interviu | Michelle de Rose – „Simțeam că nu îmi găsesc locul, ca nu descopăr ceva care să mă mulțumească. Apoi am descoperit fotografia.”

Originară din Brașov, stabilită acum în Constanța, Michelle de Rose, în vârstă de 23 de ani, este unul dintre puținii fotografi portretiști de fine – art și fashion – artistic din România ale căror lucrări mi-au copleșit simțurile.           

selfportrait-michelle-de-rose
Michelle de Rose – Self – portrait

              Fiecare fotografie realizată poartă în urzeala culorilor frânturi din sentimentele, emoțiile și gândurile tinerei artiste. Încântată până peste cap de atmosfera creată de fotografiile ei, mi-am făcut curaj și i-am pus câteva întrebări legate de drumul parcurs cu pași mărunți în lumea artei fotografice.

michelle-de-rose-photography-9
Autor: Michelle de Rose

  1. Bună Michelle! Cum ți-ai descoperit afinitatea pentru fotografie?

Hmm , cred că totul a început oarecum când mă apucasem de desenat (pasiunea mea era natura moartă, luna și brazii ) însă după câțiva ani am lăsat desenul la o parte și m-am apucat de poezii în perioada adolescenței (pe la 15 ani) , însă tot așa , m-am lăsat și de poezii . Simțeam că nu-mi găsesc locul , că nu descopăr ceva care să mă mulțumească . Apoi am descoperit fotografia, probabil din cauza anxietății dată de perioada urâtă în care mă găseam. Chiar dacă îmi făceam poze cu telefonul , simțeam că mă simt mai bine preț de câteva secunde și aveam ocazia să-mi exprim sentimentele clar. Au durat câțiva ani până am avut un aparat DSLR , însă a meritat așteptarea.

michelle-de-rose-photography-8
Autor: Michelle de Rose

2. Există fotografi consacrați care te-au inspirat de-a lungul timpului? Care sunt aceștia și în ce mod ți-au influențat lucrările?

Da, desigur . Monia Merlo este un fotograf din Italia , fotografiile ei m-au făcut să-mi dau seama că nu trebuie să-mi fie frică să exprim sentimente raw , în cea mai pură formă a lor. Apoi am descoperit-o și pe Cristina Coral și în cele din urmă Marta Bevacqua . Acești fotografi m-au influențat în sensul că mi-au dat curaj să mă exprim, mi-au arătat că da, este posibil să faci artă prin fotografie.

michelle-de-rose-photography-1
Autor: Michelle de Rose

3.În ce alte surse găsești inspirație pentru a crea asemenea lucrări?

Câteodată îmi mai vin niște succesiuni de imagini în cap , sau plimbându-mă văd un lucru ce-mi atrage atenția și încep să creez un fel de *editorial* legat de în ce decor ar arăta cel mai bine acel lucru.

4.Cum reușești să obții de la un model exact ceea ce te interesează?

Uff, acest lucru mereu a fost greu, căci nu pot obține de la toate modelele exact ceea ce mă interesează, dar câteodată mai găsesc . Pot spune că am avut noroc cu prietena mea, Codruța , care era exact pe aceeași lungime de undă cu mine, ne plăceau aceleași lucruri , plus camera în care stăteam cu ea era superbă, dimineața îmi dezveleam ochii de pleoape și vedeam un baldachin în fața mea, tablouri, flori uscate, dantele. Din cauza conexiunii cu ea am reușit să fac poze pe sufletul amândurora. De obicei caut să destind modelul ,să nu fie ca un robot care a venit pentru poze, ci să avem acest lucru în comun ca și pasiune . Sunt modele cu care abia de la a doua sau a treia ședință începeam să simt ca devine dezinhibată și rezultatele erau mult mai bune .  Alteori le spun să se uite în oglindă, singure, acasă și să-și observe unghiurile din care arată cel mai bine, să fie atente la cum își așează mâna, cum stau cu buzele , într-un cuvânt SĂ OBSERVE .

michelle-de-rose-photography-4
Autor: Michelle de Rose

5. Care sunt criteriile după care îți alegi modelele pentru fotografii?

Expresivitatea este cea mai importantă , apoi modul în care arată . Pot spune că am o pasiune pentru roșcate, fetele cu pistrui și ochi verzi/albaștrii,simetrice și mai cinematice . Să nu fiu interpretată greșit, dar îmi place când mă pot pierde fotografic prin ochii unui model, prin modul în care se contopește cu personalitatea ei , iubesc tristețea, melancolia unei priviri , modul în care își așează mâinile.

michelle-de-rose-photography-6
Autor: Michelle de Rose

6.Ce te motivează să continui să fotografiezi?

Am avut perioade în care mă simțeam descurajată și îmi doream să renunț , însă mi-am amintit cum m-ar face acest lucru să mă simt , iar oamenii din jurul meu m-au încurajat să continui ; nu sunt mulți, însă sunt cei care contează.

7.Ce le transmiți celor care sunt la început de drum în cariera de fotograf?

Să iasă din sfera impusă de societate și să încerce cât mai multe lucruri noi, să studieze și să nu le fie frică să fie *artistici* .

michelle-de-rose-photography-2
Autor: Michelle de Rose
One thought on “Interviu | Michelle de Rose – „Simțeam că nu îmi găsesc locul, ca nu descopăr ceva care să mă mulțumească. Apoi am descoperit fotografia.””

Leave a Reply

