Cum am ajuns să vorbesc 3% fluent spaniolă într-o săptămână

Probabil fiecare dintre noi își face la început de an o listă lungă cu lucruri pe care musai trebuie să le faci în noul an. ”Să învăț o limbă nouă!” – acesta este unul din punctele aflate pe lista dedicată lui 2017. Nu e chiar în top 3, dar ordinea nu contează, ci inițiativa.

Așadar, am avut de ales între a merge la cursuri de spaniolă, a cumpăra cărți sau a instala o aplicație pe telefon. Ghici ciupercă ce-i? Bineînțeles, din considerente financiare și a time managementului am ales să-mi instalez o aplicație pentru telefon, telefon de care mă despart numai când dorm.

Este vorba despre Duolingo. Aplicația a fost lansată în urmă cu 6 ani, în 2011 și este folosită în acest moment de aproximativ 120 de milioane de utilizatori din întreaga lume.

Mi-am instalat Duolingo într-o zi de luni, în pauza de masă de la birou. La sfărșitul săptămânii, am ajuns să fiu 3% fluent în spaniolă … totuși, nu-mi dau seama dacă mă voi descurca singur acum într-un city-break în Barcelona.

Ce îmi place cel mai mult la această aplicație? Modul distractiv prin care poți învăța o limbă nouă.

  • Imagini de asociat, exact ca la clasa întâi.

  • Poți scrie după dictare.

  • Asociezi cuvintele ca într-un rebus.

  • Ești corectat dacă greșești scrierea cuvântului.

  • Primești bonusuri sub formă de diamente pe care le poți folosi pe parcursul lecțiilor pentru anumite beneficii.

  • Îți poți seta nivelul de experiență pe care vrei să-l faci zilnic.

  • Poți opta și pentru o notificare atât prin mail sau pe telefon, care să-ți aducă aminte că trebuie să mai înveți câteva cuvinte noi.

Recent a fost lansată și opțiunea pentru cei care vor să învețe limba română, disponibilă doar din engleză. Oau! Deci și străinii pot învăța limba noastră. Dacă ești român și vrei să înveți germana, spaniola sau franceza, trebuie să ai cunoștințe de engleză pentru că este singura limbă pe care o poți învăța direct din română.

Dacă vrei să contribui și tu la dezvoltarea aplicației, te poți înscrie foarte ușor pe site-ul oficial.

Ah … era să uit. Aplicația este disponibilă atât pe Android, IOS, Windows Phone dar și direct pe platforma Duolingo.

P.S. Am folosit aplicația aproximativ 10 minute pe zi. Atenție! Se ia! Mai mulți colegi și-au instalat aplicația, iar în pauza de masă, dacă intri la noi în birou te simți ca la un Summit al Uniunii Europene.

One thought on “Cum am ajuns să vorbesc 3% fluent spaniolă într-o săptămână”

Leave a Reply

