De ce nu vedem „ x,99” cand mergem la cumpărături şi ne trezim cu un coş plin?

S-a intamplat de nenumarate ori sa merg la cumparaturi doar dupa cateva lucruri si sa ma trezesc la casa ca las banii pe articole care nu-mi trebuiau in perioada urmatoare.

Dar se pare ca preturile ne pacalesc cumva sau avem aceasta dorinta de a cumpara, de a pune ceva in cos fie ca ne trebuie sau nu.

Dar eu sunt tare intrigata de preturile astea care iti iau ochii si te fac sa iei produsul de la raft fara sa-ti dai seama. Pai de cate ori nu ati vazut scris mare pe un panou care mai ca iti intra in ochi „ Reducere, doar 4,99 lei” si nu-i asa ca nu vezi niciodata acel „ ,99” pentru ca cifra mica langa o cantitate multa te duce intr-o lume perfecta. Si uite asa ajunge romanul la casa sa cheltuiasca mai mult decat si-a propus.

07_preturi_2015060208

Preturile psihologice, caci despre ele este vorba, sunt acolo pe panourile alea mari si galbene pentru a intra in mintea consumatorului si pentru a ramane intiparite. Ele creeaza o falsa impresie facand consumatorul sa-si focalizeze atentia doar pe cifra mare din fata, ignorand astfel ce este dupa virgula. Asa ca ce e de facut?

Pai data viitoare cand mergeti la cumparaturi fiti mai atenti cand vedeti preturile capcana si uitati-va si analizati de doua ori inainte de decizia finala.

Pana la urma de ce ne ducem tinta spre produsele cu astfel de etichete? Deoarece in mintea consumatorului se activeaza cuvantul „reducere”, deci acum e momentul sa cumpere, care il determina sa inregistreze cifrele insotie de acel „99” ca fiind mai mici, mai avantajoase.

Desi preturile psihologice au fost interzise deoarece ii determinau intr-un mod inconstient pe consumatori sa cumpere mai mult, acestea sunt folosite in continuare la alimentele aflate la promotie, dar in cazul produselor nealimentare.

Advertisements

One thought on “De ce nu vedem „ x,99” cand mergem la cumpărături şi ne trezim cu un coş plin?”

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s