Fredro Starr: “Romania, You Are Like The Bronx To Me!” (Recenzie Concert ONYX)

Ce faci atunci când una dintre cele mai cunoscute grupări hip-hop pune România pe afișul turneului European? Începi să te bucuri precum un copil, îți anunți toți prietenii, împarți extazul cu ei și aștepți ziua cea mare. S-a întâmplat pe 31 mai, la Atelierul de Producție unde au urcat pe scenă Fredro Starr și Sticky Fingaz. Sau, mai pe scurt, legendara formație ONYX.

Așteptarea a luat sfârșit, iar sâmbătă seara ne-am adunat cu mic, cu mare, într-o brigadă de toată frumusețea la Atelier pentru a ne „conecta” toate „sinapsele dedicate rap-ului”. De warm-up s-a ocupat Vlad Dobrescu, oferindu-ne atmosfera unui concert al anilor ’90 prin piese ale unor artiști precum celor de la Das EFX, Dilated Peoples, Dead Prez și mulți alții.

1499021_466594680153894_4714658390155315809_o

Încet, dar sigur, hala s-a umplut aproape de capacitatea maximă și i-am întâmpinat cum se cuvine, undeva pe la ora 00:00, pe băieții de la Unda Comună. Chiar dacă a fost o căldură ce te făcea să îți dai jos până și pielea de pe tine, nimeni nu s-a lăsat mai prejos, am sărit, am fredonat versuri și am sfidat aerul sufocant.

Puțin peste ora 01:00, în toată sala răsuna numele celor de la ONYX. Au urcat pe scenă Sticky Fingaz, Fredro Starr și alături de ei, la platane, Dj Illegal de la SnowGoons. A fost momentul când am simțit cu toții că, timp de două ore, hip-hop-ul a fost la el acasă. Ne-au trezit la realitate cu piesa #WakeDaFucUp și nebunia s-a lăsat peste noi mai ceva ca pe o stradă din Brooklyn, drept pentru care Fredro Starr a spus: Romania, you are like the Bronx to me!

10344309_466595740153788_1619176982625012643_o

MadFace era desenat peste tot, mai puțin pe chipurile celor din public pe care se putea citi satisfacția și extazul. Chiar dacă a fost Judgment Night, lumea a lăsat prejudecățile deoparte și a aruncat, nu armele, ci mâinile în aer. Fredro și Sticky ne-au instigat la dans prin Slam, ne-au făcut să facem să vibreze podeaua Atelierului și i-au lăsat pe „băieți să fie băieți”. Și tocmai pentru a stăpâni această mulțime, Sticky s-a aruncat în mâinile lor.

10298476_730745806969024_6658280508565582227_o(foto: Concert Photography)

Artiștii au amintit și am comemorat pe mai marii rapperi Big L, 2Pac, Notorious BIG și, bineînțeles Ol’ Dirty Bastard. Publicul a reacționat nebunește la auzirea lui ODB, iar mâinile au fluturat în aer semnul celor de la Wu-Tang. Am transformat împreună Atelierul într-un mic Bronx și timp de două ore a fost precum Walk in New York fără să avem nevoie de viză sau bilet de avion către America.

La final, Vlad Dobrescu a încheiat cu aceeași atmosferă de care cu greu ne-am putut dezlipi. Până acum, anul 2014 s-a dovedit a fi apogeul celor mai tari concerte rap, provocându-ne o sete de hip-hop pe care abia o mai putem stăpâni. Sperăm și ne dorim să vedem din ce în ce mai des astfel de nume în România, iar prezența celor peste 700 de oameni la ONYX e o dovadă clară că publicul românesc primește cu brațele deschise astfel de evenimente demne de rămas în istorie. Dar nu pe cât ar fi trebuit!

One thought on “Fredro Starr: “Romania, You Are Like The Bronx To Me!” (Recenzie Concert ONYX)”