Interviu: Iuliana Popescu, fotograf/video-editor

Pe Iuliana Popescu am cunoscut-o în 2011  la un concert  sustinut la Arenele Romane, pe atunci era studentă în anul 1 la Unarte-foto/video. De-a lungul anilor am văzut cum s-a dezvoltat profesional, fotografiile și video-urile ei au devenit din ce în ce mai bune, iar astăzi a ajuns să fie un fotograf profesionist  și cunoscut  prin fotografiile pe care le face.

1.Reporter: Bună, ce ne poți spune despre decizia ta de a-ți începe o carieră în domeniul fotografiei?

Cumva, mereu am știu ce o să fac în viitor.Totul a început de la vârstă de 10 ani, când am pus pentru prima dată mână pe o cameră video și am început să îmi filmez verișorii pe la țară, în vacanțele de vară. În școală generală, înainte de capacitate, toată clasă știa că eu o să fiu fotograf, sau cameraman. 

Pot doar să spun că am ales fotografia pentru că nu am reușit niciodată să stăpânesc tehnică desenului, iar imortalizarea cu un apărat foto e un fel de alternativă.

2.Reporter:  Care a fost primul tău apărat profesional?

Primul apărat folosit a fost un Nikon D40, care nici măcar nu-mi aparținea, însă am învățat destul de multe cu cei 6 mega-pixeli pe care-i avea.

3.Reporter:Mai ții minte care a fost prima ta ședința foto plătită, sau video făcut?

Da!  Primele ‘job-uri’ au fost makingof-urile unor videoclipuri. Era o atmosferă super agitată și eram și eu mereu în priză. Una din filmări, țin minte că a durat 48 de ore la foc automat, cu doar o pauză de masă în care am mâncat doar o felie de pizza.

4.Reporter:  Ce tip de poze îți place să faci cel mai mult?

16112526_1231808490240634_3506254780524999361_o
Foto: Iuliana Popescu

Fotografia comercială doar ca job. Prefer fotografia suprarealistă și cea abstractă care duce aproape spre desen grafic.

În general mă atrage foarte mult figura umană, iar ca să poți captură momentul invizibil de pe chipul unui străin, trebuie înainte de toate să ai acel moment de sinceritate

5.Reporter:Din toate proiectele foto/video pe care le-ai avut, care ți-a plăcut cel mai mult?

Cred că licență! Știu că sună ciudat, însă chiar este preferatul meu. A fost momentul în care am început să fotografiez și chipuri, până atunci mergând foarte mult spre zona abstractă sau macro.

 

6.Reporter: Ce fotografi  internaționali te inspiră?

14425317_1130046460416838_1173899011246146030_o
Foto: Iuliana Popescu

Îmi plac foarte mult lucrările Laurei Makabresku ce prezintă un jurnal vizual atât de personal și plin de sinceritate. De asemenea admir foarte mult munca Martei Bevacqua, în special pentru portretele sale, iar printre preferați este Elizaveta Porodina, fotograf de modă din Rusia.

 

 

One thought on “Interviu: Iuliana Popescu, fotograf/video-editor”

Leave a Reply

