Valentin Vasilescu, un cascador ce le face pe toate

Valentin Vasilescu este unul dintre cei mai cunoscuți cascadori români. El a jucat în foarte multe filme internaționale, premiate la Hollywood și a reușit să-și creeze o carieră solidă în această meserie.

El și-a amenajat în Izvorani un loc special, în care se antrenează cu caii săi, cu lupii (da, are doi lupi adevărați) și cu vulturul ce-l deține.

Cunoscut pentru filme precum Cei trei muschetari sau Could Mountain, el a jucat alături de foarte multe celebrități din lumea întreagă. Dar este modest și se declarată încântat de munca pe care o face cu pasiune, și nu de numele alături de care a filmat.


De ce cascador? Și nu fotbalist, jurnalist sau orice altă meserie?

-N-am fost niciodată “la modă”, nu m-au atras niciodată meseriile astea.

Când ți s-a infiripat ideea că tu vrei să fii cascador?

-Nu a fost o decizie conștientă, ci mi s-a infiripat ideea să fiu cascador pe la 14 ani. Voiam neapărat să călăresc, iar singura fermă de agrement era în Voluntari, singura fermă de cascadori. La un moment dat a fost nevoie de figurație călare într-un spectacol. Am ridicat două degete și m-au luat. După aceea au urmat câteva videoclipuri, un serial… Și tot așa.

valentin-vasilescu

Cât de dezvoltată este această industrie în România?

-Este mai dezvoltat decât are industria nevoie momentan. Sunt mai mulți oameni decât poate industria să hrănească. Când zic industrie, mă refer la industria autohtonă și al filmele care se toarnă aici. Toate împreună, nu pot hrăni cei 80 de cascadori înscriși în asociațe.

Ești cascador, scafandru, instructor de echitație și alpinist. Când mai ai timp pentru tine?

-E timp pentru mine. Eu am norocul să merg la birou și să fac toate astea. Alții se înscriu ca să facă aceste lucruri, eu le fac zilnic.

Cum ai reușit să iei ajungi membru al Taurus World Stund Academy?

-Acum câțiva ani, am fost primul cascador român ce a intrat în această academie. Am luat și primul Premiul pentru Cascadori al Uniunii Cineaștilor. Sunt unul dintre norocoșii căruia îi place ce face. Așa că munca în sine e o răsplată suficientă.

Ai jucat alături de nenumărate staturi ale cinematografiei mondiale. Te simți un om împlinit profesional?

-Da, dar nu pentru că am jucat alături de nenumărate staruri internaționale, ci pentru că am avut ocazia să fac destule lucruri noi încât să am senzația că am făcut ceva bun. Filmul Cei 3 muschetari a fost unul în care mi-a plăcut să joc. Și la fel și în Cold Mountain.

Pentru viitor, ce planuri ai?

-Deocamdată avem programat un scurt-metraj, câteva reclame. Suntem în discuții pentru două lung-metraje, unul românesc și unul străin. Dar industria asta este fluidă și rămâne de văzut ce se va mai întâmpla.

One thought on “Valentin Vasilescu, un cascador ce le face pe toate”

  1. „Valentin Vasilescu, un cascador ce le face pe toate” sau „cascadorul care face de toate”?
    Could Mountain?
    link-uri catre filme…

    Ultima intrebare e un cliseu. De aceea, nici intervievatul nu stie ce sa-ti raspundă.
    Pentru viitor, ce planuri ai?

    -Deocamdată avem programat un scurt-metraj, câteva reclame. Suntem în discuții pentru două lung-metraje, unul românesc și unul străin. Dar industria asta este fluidă și rămâne de văzut ce se va mai întâmpla.

    Altfel, cascadorul e un super-personaj pentru un articol.

    Like

Leave a Reply

